IZZATI KAMSANI


Click here for Myspace Layouts

sayang

zati..ohhh...zati

21 October 2011

kawan+cinta+hidup=buat saya menangis

  apa yang perlu kita buat kalau kita terasa. kalau aku, pendam adalah lebih baik sebab kalau kita luahkan mesti ramai yang akan cakap "TAKKAN SIKIT PUN NAK SENTAP"..tapi kita kena sedar yang semua manusia ada perasaan..memang cakap perkataan MAAF tu senang sangat-sangat tapi hati kita tak boleh menipu..hati kita tak mampu cakap benda yang kita tak suka..betul tak..ramai yang selalu menipu contohnya macam "AKU MAAFKAN KAU LARHH MY FRIEND" tapi bila kau fikir balik kau sebenarnya menipu diri kau sendiri..aku pun kadang-kadang buat macam tu semata-mata nak sedapkan hati kawan-kawan..aku dah penat pura-pura..tapi yang pasti aku tak akan sesekali lepaskan kesedihan aku kat semua sebab aku bukan jenis yang sanggup putuskan hubungan kawan..kadang-kadang aku terpikir dalam kepala otak yg penuh dengan formula mathematics ni ( daaaa ) tentang apa yang kowang pikir pasal aku..tapi apa yang buat aku bertahan selama ni adalah aku banyak kenangan manis dengan korang..itu lah satu benda yang orang kaya mcm bill gates pun x mampu nk beli..itu lah benda yang paling mahal dalam dunia..

  bila aku terpikir pasal apa nak jadi kat aku ni aku selalu terfikir adakah aku mampu dapat apa yang kawan-kawan aku dapat..apa yang perlu kita buat kalau kita dah tunggu orang tu buat masa yang lama tapi kita hanya tepuk sebelah tangan saja. adakah kita sebenarnya bodoh sebab menunggu buah kelapa jatuh(ade ke peribahasa ni..whatever larh kan... :) )..tapi bagi masing-masing ada cara sendiri dan aku tak kan dengar apa yang orang cakap sebab yang akan sedih,gembira,geram adalah kita..so kita yang buat keputusan..jangan sesekali kita suruh orang buat keputusan tuk kita soal cinta.. aku rasa biarlah aku memendam sendiri(wah ayat drama ni)..sebab biar aku tengok dia dari jauh sebab itu lebih baik dari aku tak dapat tengok langsung..aku tahu yang dia tahu apa yang aku rasa kat dia tapi aku tak tahu apa yang dia rasa sebab apa yang aku dan dia rasa mungkin sama atau berbeza tp pandangan aku berbeza sebab aku x mampu dapat apa yang kawan-kawan aku dapat..wahai lelaki <3 benarkan aku tengok kau dari jauh..kalau kau nk aku tolong anytime aku boleh buat sebab kau kan kawan aku..kita dah janji yang kita akan jadi kawan kan.. all this thing make me cry..tak pe mungkin ni akan jd cerita tuk cucu cicit aku nanti..insyaALLAH.. nnt aku boleh cerita kat anak cucu cicit piut aku yang aku pun penah jatuh cinta dah tak berbalas..mungkin akan jadi joke kt dowang nanti..buat lelaki <3 doakan tuk aku..sebab aku selalu doakan kau sebab aku ingat kau..aku harap kau tak terasa dengan apa yang aku buat kat kau..

  betul kata nenek aku yang hidup kita tak kan selalu dekat atas sebab kita patutnya berebut nak ke atas..tapi apa yang aku tahu kita boleh tipu orang lain tentang hidup yang kita hadapi tapi kita tak mampu tipu tu yang kat atas tu..ALLAH.. sebab tuhan maha melihat segala apa yang kita buat..jadi kita jangan hipokrit dalam buat semua benda..bagi aku jujur dalam apa yang kita buat..dan aku selalu pesan pada kawan aku yang kalu kowang syok kat mana2 lelaki please jujur sebab jangan jadi mcm aku..menyesal x berhenti


p/s:kawan+cinta+hidup=buat saya menangis

 

No comments:

Post a Comment

pengomen..